دسته‌بندی نشده

انواع مانیتور دوچرخه ثابت و لوازم جانبی دوچرخه ثابت

تعمیر دوچرخه ثابت

دوچرخه ثابت یکی از دستگاه های هوازی میباشد که استفاده از آن برای قلب و عروق بسیار مناسب میباشد، مزیت این دستگاه نسبت به پیاده روی این است که در محیطی بسیار کوچک هم میتوان ورزش هوازی را با استفاده ار آن انجام داد که و همچنین لوازم جانبی دوچرخه ثابت نیز در دسترس است.

 

در این بخش به معرفی انواع لوازم جانبی دوچرخه ثابت می پردازیم:

 

مانیتور دوچرخه ثابت یا کنسول: مانیتورهای دوچرخه های ثابت به دو دسته ی باشگاهی و خانگی تقسیم میشوند که از لحاظ کارایی نیز به دو مدل دستی و دیجیتال تقسیم میشوند، مدل های خانگی ابعاد کوچکتر و برنامه های کمتری نسبت به مدل های باشگاهی دارند، مواردی که غالبا روی مانیتور حین تمرین به شما نمایش داده می شود: میزان کالری مصرفی، میزان سرعت، آر پی ام یا تعداد گام ها در دقیقه، مسافت طی شده، ضربان قلب و زمان .

تفاوت مدل های دیجیتال با دستی این است که مدل های دیجیتال برنامه های تمرینی پیش فرض دارند اما مدل های دستی خیر، در مدل های دستی پدال از طریق قطعه ای به نام تنشن شل یا سفت میشود اما در مدلهای دیجیتال این کار از طریق دکمه های مثبت و منفی روی مانیتور انجام میگیرد.

چون اکثر مانیتورها کارایی مشابهی دارند میتوان در صورت خرابی آنها را با مدل های مشابه تعویض نمود یا به مدل جدیدتری تبدیل کرد.

فلایویل و ژنراتور دوچرخه ثابت: فلایویل همان دیسک یا محور مغناطیسی گرداننده دوچرخه میباشد که به دو نوع مگنتی و ژنراتوری تقسیم میشود.

تنشن: قطعه ای که وظیفه سفت کردن یا شل کردن محور مغناطیسی را به عهده دارد که در نوع دستی و موتور تنشن موجود میباشد.

تسمه دوچرخه ثابت: تسمه قطعه ایست که فلایویل را به شفت یا محور پدال متصل میکند و باعث به حرکت درآمدن فلایویل میشود که سایزها و اندازه های مختلفی دارد.

قامه دوچرخه ثابت: قطعه ای فلزی که رابط بین رکاب ها و محور دستگاه میباشد.

پنجه رکاب: قطعه ای که پاها بر روی آن قرار میگیرد.

آداپتور: در مدلهای دیجیتال به کار میرود که در ولتاژ ها و آمپرهای مختلفی موجود میباشد.

سنسور دوچرخه ثابت: این قطعه وظیفه شمردن تعداد دورهای چرخش فلایویل را به عهده دارد که در نتیجه باعث نمایش میزان سرعت روی مانیتور میشود.

بلبرینگ دوچرخه ثابت : قطعه ای پر مصرف در مفصل ها و قطعات حرکت دهنده ی دستگاه میباشد که در ابعاد و سایز های مختلفی موجود میباشد.

زین دوچرخه ثابت: قطعه ای برای نشستن که باتوجه به مدلهای ایستاده و نشسته دوچرخه ثابت باشگاهی دارای انواع گوناگونی میباشد.

قاب های جانبی دوچرخه ثابت:  قطعاتی که غالبا از جنس پلاستیک خشک تشکیل شده اند و در قسمتهای مختلف دوچرخه از آنها استفاده میشود و به دلیل تزئینی بودن دارای انواع گوناگونی میباشند.