بلاگ

تاثیر بدنسازی در آمادگی جسمانی

آمادگی جسمانی

آمادگی جسمانی شامل عملکرد عالی قلب، ریه ها و عضلات بدن می شود. یعنی قدرت و استقامت عضلانی، انعطاف پذیری، استقامت هوازی و ترکیبی بدنی از جمله موارد مهم در یک بدن آماده هستند. ورزش بدنسازی می تواند به داشتن آمادگی جسمانی در فرد کمک کند.

این عملکرد عالی بدن باعث میشود بر کارهای ذهنی نیز تأثیر بگذارد و تناسب اندام تا حدی بر بالا بردن کیفیت هوشیاری ذهنی و ثبات عاطفی تأثیر گذار خواهد بود.

ورزش بدنسازی که به تقویت و افزایش حجم و قدرت عضلات کمک میکند تاثیر به سزایی در آمادگی جسمانی فرد خواهد داشت. بدنسازی با تقویت عملکرد بدن باعث میشود فرد ورزشکار از آمادگی جسمانی بالایی برخوردار شود و به استقامت بالای بدنی و انعطاف پذیری بالای فرد منجر شود و بالعکس.

در واقع چنانچه فرد با انجام فعالیتهای ورزشی از آمادگی جسمانی بالایی برخوردار باشد، به عملکرد عالی وی در ورزش بدنسازی می انجامد. زیرا آمادگی جسمانی بالای ورزشکار، باعث افزایش استقامت و قدرت عضلانی، انعطاف پذیری، استقامت قلبی و تنفسی میشود.

همانطور که عنوان شد، ورزش بدنسازی به بالا بردن آمادگی جسمانی فرد منجر میشود. انجام ورزش های هوازی در بدنسازی این آمادگی را برای فرد به وجود میاورد. از مهم ترین دستگاه های بدنسازی هوازی که میتوان برای بهبود آمادگی جسمانی نام برد تردمیل، دوچرخه ثابت و الپتیکال میباشد.

دستگاه های هوازی برای مشکلات قلبی و عروقی بسیار مفید هستند. همچنین با بالا بردن ضربان قلب حین انجام تمرینات هوازی، باعث بهبود گردش خون در بدن و تقویت قلب و ریه می شود که این موضوع به بهبود آمادگی جسمانی فرد ورزشکار کمک بسیاری میکند.