بلاگ

خرید لوازم یدکی تردمیل باشگاهی

لوازم تردمیل

لوازم یدکی تردمیل خانگی و باشگاهی به طور کلی از لحاظ عملکرد یکی هستند و در بعضی از موارد بخش تردمیل باشگاهی و خانگی تفاوت هایی دارند.

مانیتور تردمیل یا کامپیوتر تردمیل به عنوان بخش فرمانده دستگاه تردمیل از اجزای ریزتری که شامل PCB,LCD,LED، صفحه کلید IC MICRO، کابل ها، فلت ها و فیشهایی تشکیل شده است.

رابط بین اجزا، کابل تنه تردمیل و کابل مانیتور تردمیل که به برد تغذیه تردمیل خانگی و اینورتر تردمیل باشگاهی متصل می کند.فرمان را از مانیتور به این بخش منتقل میکند.

در واقع اینورتر تردمیل برق را به سه فاز برای موتور AC تردمیل تبدیل میکند و برق لازمه برای موتور تردمیل و موتور شیب تردمیل را تامین میکند. موتور تردمیل از طریق سنسور سرعت تردمیل کنترل شده و در نمونه باشگاهی به صورت نوسان فرکانس کنترل میشود. موتور شیب نیز با کنترل دکمه ها روی مانیتور بالا و پایین میشود.

لوارم قابل جایگزینی تردمیل

حرکت موتور تردمیل از طریق تسمه موتور تردمیل به رولر تردمیل و در نهایت با حرکت تسمه دونده روی تخته تردمیل شروع به کار میکند. در این میان قاب های پلاستیکی مختلفی در تردمیل بکار رفته که در صورت نیاز همه این قطعات میباست تعویض و در صورت امکان تعمیر شوند.

قاب مانیتور تردمیل، قاب های پلاستیکی شکل داده شده ای هستند که بعضا دارای شاسی فلزی هستند. در بیشتر موارد فقط بخش پلاستیکی مانیتور را شامل میشوند و انواع مختلفی دارند که شامل قاب بیرونی ،قاب پشتی، و قاب اصلی مانیتور تردمیل هستند.

قاب اصلی تردمیل شامل جایی برای قمقمه آب و جایی برای گذاشتن وسایل کاربر روی آن تعبیه شده است. این قطعه بیشتر در بخشی که کلیدهای مانیتور روی آن قرار دارد، دچار شکستگی میشوند.

این قاب ها در عین حال که تزیینی می باشند، در مواردی که در عملکرد حرکتی دستگاه تاثیر دارند بسیار کاربردی نیز هستند. بعضا بدون یک قاب سالم و درست نمیتوان از تردمیل استفاده کرد. در این قاب ها جایی برای نصب برد مانیتور تردمیل؛ کیبورد؛ کلیه کیت های الکترونیکی؛ فلت و لیبل تردمیل در نظر گرفته شده است و در صورت خرابی قاب ها این قطعات نیز دچار مشکل خواهند شد.  تعویض به موقع این قطعات در زمان خرابی بهترین عمل برای جلوگیری از عیوب بیشتر میشود.

دیگر لوازم تردمیل

در تردمیل، قطعات مختلف و متفاوتی وجود دارد که هرکدام وظیفه خاصی دارند ولی بعضی از قطعات بسیار متفاوت و کوچک وکاربردی هستند. در بعضی از مواقع بدون سلامت این قطعات استفاده از تردمیل ممکن نیست.

به طور مثال کلید روی دسته تردمیل که از پر مصرف ترین کلیدهای تردمیل است، سرعت و شیب را تغییر میدهد.گاهی به این کلید، کلید سرعت تردمیل یا کلید شیب تردمیل می گویند.

لوازم مربوط به جک مثل قفل کن جک گازی تردمیل، قطعه نگهدارنده جک گازی تردمیل است. انواع فیکسر مثل فیکسر موتورشیب تردمیل، انواع ضربه گیر پایه و ستون تردمیل و … هستند که در کافه ورزش موجود میباشد. امکان خرید این قطعات به صورت آنلاین وجود دارد.

این لوازم جانبی بنا به شکل و ابعاد در دستگاه های مختلف تردمیل قابل استفاده است. شاسی کامپیوتر تردمیل نیز از قطعات خاصی هستند که در صورت مفقودی یا شکستگی مانیتور میتوان از آن استفاده کرد. در ضمن پین های مختلفی در جهات مختلف قرار میگیرند که وظیفه نگهداری بخشی از تردمیل را برعهده دارند.

در مجموع قطعات معرفی شده در موارد خاص بیشترین اهمیت را دارا خواهند بود.