بلاگ

خورجین عقب دوچرخه مدل PANNIER DRYBAG DX

خورجین دوچرخه

سفر با دوچرخه همراه کوله پشتی در مقایسه با رکاب زدن با خورجین تفاوت هایی دارد که در اینجا می خواهم آن ها را با شما در میان بگذارم.

 مسلما اگر شما همان وسایلی را که در کوله پشتی می گذارید، در خورجین بگذارید وزن آنها خیلی تغییر نمی کند، چون هم کوله پشتی ها و هم خورجین های سفری، سبک طراحی شده اند. بنابراین تفاوت این است که شما این وزن را کجا قرار می دهید، روی کمرتان یا روی بدنه دوچرخه!

 زمانی که روی دوش خود کوله ای می گذارید که حاوی وسایل کمپینگ از جمله چادر و کیسه خواب و…است، احتمالا با سرعت بیشتری می توانید رکاب بزنید و سر بالایی را راحت تر بالا می روید. اما از آنجا که وزن اصلی روی کمرتان قرار می گیرد، معمولا بعد از رکاب زدن طولانی مدت، درد در کمر و حتی شانه هایتان حس می کنید. علاوه بر این درد، کوله پشتی باعث می شود تا بیشتر عرق کنید، چرا که مانند یک لایه کلفت لباس روی کمر عمل می کند و اگر در فصل گرم به سفر بروید، این موضوع آزار دهنده خواهد بود. اما اگر از خورجین استفاده کنید، بدنتان آزاد و رها خواهد بود و از درد کمر در طول دوچرخه سواری رنج نمی برید.

همیشه مراقب دزدها باشید، زمانی که خورجین روی دوچرخه شما سوار است، شما نمی توانید خیلی راحت و بی خیال دوچرخه خود را رها کنید، چرا که خورجین ها معمولا به راحتی از دوچرخه جدا می شوند و می توانند هدف دزد ها باشند. از این رو بهتر است خورجین ها را به همراه خود ببرید. البته برخی از خورجین ها هستند که قابلیت تبدیل شدن به کوله پشتی هم دارند، شاید این خورجین ها مناسب شما باشند.

یکی از خورجین های کاربردی و فوق العاده، خورجین عقب دوچرخه Pannier DryBag DX برند تاپیک می باشد. تاپیک از سال 1991 با ایده و طراحی جالب و منحصر به فرد خود، یکی از پیشگامان صنعت لوازم جانبی دوچرخه به شمار می رود. اين برند تایوانی به دليل توليد محصولاتی با مهندسی خاص و تنوع بسیار زياد، همواره مورد توجه مشتاقان دوچرخه سواری بوده است. خورجین عقب دوچرخه تاپیک ضد آب است و دارای حجم 25 لیتر می باشد. جنس آن از نوع پلی استر و پارچه نایلونی است که در برابر سخت ترین شرایط آب و هوایی مقاومت دارد. به صورت دوطرفه در چپ و راست دوچرخه نصب می شود و دارای نوار شبرنگی است که باعث افزایش دید در شب می شود. وزن آن 2.800 کیلوگرم می باشد و حداکثر تا 12.5 کیلو گرم تحمل بار دارد. با خورجین تاپیک، راحتی را در دوچرخه سواری تجربه کنید.

 

نوشته های مشابه