بلاگ

نکات مهم در خرید دوچرخه ثابت

دوچرخه ثابت

جهت خرید دوچرخه ثابت توجه داشته باشید که کیفیت دوچرخه را اولویت قرار داده و آن را به قیمت ترجیح دهید. همچنین نکاتی که در این مطلب به آن اشاره میکنیم را حتما در نظر بگیرید. فضای مدنظر خود را جهت تجهیز باشگاه در نظر بگیرید و متناسب با فضا، اقدام به خرید دوچرخه نمایید.

مکانیزم دوچرخه ثابت به سه دسته تسمه ای، زنجیری و مگنتی تقسیم میشوند که در مدل های تسمه ای هنگام خرید باید به ابعاد، جنس و ضخامت تسمه توجه داشته باشید.

برد تغذیه دوچرخه ثابت یا همان منبع تغذیه دوچرخه نیز از نکات حائز اهمیت است که مدل های ژنراتوری  یا همان برد تغذیه ژنراتوری گزینه ای مناسب برای خرید دوچرخه ثابت هستند.

مانیتور دوچرخه ثابت از دیگر نکاتی است که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید. بیشتر دوچرخه ‌ها دارای یک مانیتور هستند که از نوع ساده یا لمسی میباشند. دوچرخه های ثابت دارای مانیتور امکاناتی از جمله زمان، میزان مسافت طی شده، سرعت رکاب زدن، کالری مصرفی، برنامه‌های خودکار از پیش تعیین شده و برنامه کنترل ضربان قلب را دارا هستند.

از نکاتی که باید به آن توجه کنید میزان استحکام دوچرخه ثابت است، زیرا هرچه مقاوم تر باشد وزن بیشتری را تحمل خواهد کرد.

پدال دوچرخه ثابت هم یکی از مهمترین اجزای دوچرخه ثابت است که باید قبل از خرید حتما به آن توجه شود چرا که بیشترین فعالیت دوچرخه سوار بر روی دوچرخه با پدال است، به همین دلیل باید از میزان کیفیت بالایی برخوردار بوده و در زمان خرید باید جنس پدال، قدرت رکاب زدن و راحتی قرار گیری پا را مورد بررسی کامل قرار دهید.

دوچرخه ثابت با قابلیت تنظیم زین یا صندلی بهترین گزینه هستند، زیرا در غیر اینصورت هنگام استفاده از آن دچار مشکلاتی مانند کمر درد و زانو درد می شوید.

گارانتی دستگاه نیز اهمیت بسیاری دارد. دستگاه های بدنسازی مانند دوچرخه ثابت که مدت زیادی استفاده می‌شوند، حتما باید دارای گارانتی باشند.