بلاگ

کالری سوزی با تردمیل

کالری سوزی با تردمیل

کالری‌ سوزی با تردمیل بستگی به عوامل مختلفی دارند از جمله وزن شما، سرعت و شیب تردمیل، مدت زمان تمرین و سطح فعالیتی که انجام دادید. برای مثال، یک شخص با وزن بالا که با سرعت بیشتر و با شیب تردمیل بیشتری راه می‌رود، بیشتر از یک شخص با وزن کمتر و با سرعت کمتر کالری مصرف می‌کند.

به طور متوسط، انجام تمرینات تردمیل می‌تواند بین 200 تا 600 کالری در ساعت را با توجه به این شرایط بسوزاند.

 در اینجا چند راه موثر برای سوزاندن کالری با استفاده از تردمیل وجود دارد:

1. پیاده روی شیب دار: راه رفتن روی شیب، راه بسیار خوبی برای سوزاندن کالری روی تردمیل است. شیب را روی یک سطح تند تنظیم کنید و با سرعت تند راه بروید تا ضربان قلب خود را افزایش دهید و کالری بسوزانید. می توانید با سنسور ضربان قلب، ضربان را کنترل کنید.

2. تمرین تناوبی با شدت بالا (HIIT): HIIT شامل دوره‌های کوتاه تمرین با شدت بالا و به دنبال آن دوره‌های کوتاه استراحت است. این نوع تمرین برای سوزاندن کالری، لاغری با تردمیل و بهبود تناسب اندام قلبی عروقی عالی است. دویدن یا راه رفتن را با شدت بالا به مدت 30 ثانیه و سپس 30 ثانیه استراحت کنید. این الگو را برای 20-30 دقیقه تکرار کنید.

3. ورزش هوازی یا کاردیوی طولانی و ثابت: دویدن یا راه رفتن با سرعت ثابت برای مدت طولانی یک راه عالی برای سوزاندن کالری است. شدت متوسط را هدف بگیرید و سعی کنید حداقل 30 دقیقه همان سرعت را حفظ کنید.

4. دویدن شیب دار: دویدن در شیب راهی عالی برای سوزاندن کالری و ماهیچه سازی است. شیب را روی یک سطح تند قرار دهید و به مدت 20 تا 30 دقیقه با سرعت متوسط بدوید.

5. فواصل دوی سرعت: فواصل دوی سرعت شامل دوره‌های کوتاه دویدن یا پیاده‌روی شدید و به دنبال آن دوره‌های کوتاه استراحت است. این نوع تمرین برای سوزاندن کالری و بهبود سرعت و چابکی عالی است. سعی کنید به مدت 30 ثانیه دوی سرعت و سپس 30 ثانیه استراحت کنید. این الگو را برای 20-30 دقیقه تکرار کنید.

کالری سوزی با پیاده روی

6. دوی تپه: دوی تپه شامل دویدن یا راه رفتن در سربالایی با شدت بالا است. این نوع تمرین برای سوزاندن کالری و هدف قرار دادن پاها و عضلات باسن عالی است. روی تردمیل یک شیب تند پیدا کنید و به مدت 30 ثانیه در سربالایی بدوید و سپس 30 ثانیه استراحت کنید. این الگو را برای 20-30 دقیقه تکرار کنید.

7. پیاده روی طولانی: پیاده روی با سرعت ثابت برای مدت طولانی یک راه عالی برای سوزاندن کالری است. شدت متوسط را هدف بگیرید و سعی کنید حداقل 30 دقیقه همان سرعت را حفظ کنید.

8. برنامه های تمرینی تردمیل: بسیاری از تردمیل ها دارای تمرینات از پیش برنامه ریزی شده ای هستند که برای سوزاندن کالری و بهبود تناسب اندام قلبی عروقی طراحی شده اند. سعی کنید از یکی از انواع برنامه تردمیل برای تمرین استفاده کنید که به شما در سوزاندن کالری و بهبود تناسب اندام کلی کمک می کند.

به یاد داشته باشید که همیشه قبل از شروع هر برنامه ورزشی جدید چه با دستگاه هوازی و چه دستگاه بدنسازی قدرتی با پزشک مشورت کنید و به بدن خود گوش دهید و شدت و مدت تمرین خود را بر اساس سطح آمادگی جسمانی و راحتی خود تنظیم کنید.