بلاگ

چربی سوزی با وزنه

چربی سوزی با وزنه

کدام یک از این تمرین ها به شما کمک میکند تا بیش تر چربی سوزی کنید؟ تمرین با وزنه یا تمرین هوازی؟

تمرین هوازی اولین گزینه برای کاهش وزن است، اما اگر از وزنه استفاده کنید، روند چربی سوزی سریع تر پیش خواهد رفت. جالب است بدانید بدن شما پس از پایان تمرین با وزنه همچنان به چربی سوزی ادامه میدهد.

هدفتان را ارزیابی و تعیین کنید.
به یاد داشته باشیدکه افراد به انواع مختلف تمرین، واکنش های متفاوتی نشان میدهند. نوع تمرین با نوع بدن و جِرم کل بدن مرتبط است و تاثیر زیادی بر میزان کالری مصرفی دارد. برای چربی سوزی به هدفهای مشخص نیاز دارید.
پیش از شروع، میزان وزنی را که میخواهید کاهش دهید، تعیین کنید.

هوازی یا وزنه
تمرین هوازی در مقایسه با تمرین با وزنه کمک میکند تا کالری بیشتری را در طی دوره های تمرینی با شدت متوسط تا زیاد بسوزانید؛ اما تاثیر تمرین با وزنه برای سوزاندن کالری بعد از تمرین ادامه مییابد. تمرین با وزنه ظرفیت متابولیک بدن را افزایش میدهد و شما را قادر میسازد به طور طبیعی کالری بیشتری بسوزانید. علت این امر، اثر متابولیک تمرین با وزنه و افزایش حجم عضلانی است که متابولیسم بدن را افزایش میدهد. این فرآیند در حالت استراحت نیز سوخت و ساز بدن را ساعت ها پس از پایان تمرین، بالا نگه میدارد.

تاثیر متابولیکی استفاده از وزنه، به چندین فاکتور کلیدی بستگی دارد. برخی از این فاکتورها مانند نوع تمرینی که با وزنه انجام میدهید، قابل کنترل هستند. به طور مثال انجام تمرین با اندام تحتانی مانند اسکوات و ددلیفت نسبت به جلو بازو، به سوختن کالری بیشتر کمک میکند.

رمز و راز چربی سوزی
کاهش وزن و چربی سوزی کار آسانی نیست و به تلاش زیادی نیاز دارد. اگر رژیم غذایی سالمی دارید، اما نمیتوانید برای تمرین های سخت و پرتکاپو انگیزه و پشتکارتان را حفظ کنید، مهم نیست کدام نوع تمرین را به عنوان تمرین اولیه انتخاب میکنید. هر دو روش تمرینی به کاهش وزن کمک کنند. اما توجه داشته باشید برای از دست دادن حدود نیم کیلو چربی به سوزاندن 3500 کالری نیاز دارید. یعنی باید سطح کافی از تمرین با شدت متوسط تا زیاد و تغذیه صحیح را باهم داشته باشید.

اگر وعده های غذایی پرچرب و ناسالم مصرف کنید، از تاثیر سوختن کالری بعد از تمرین با وزنه بهرهمند نمیشوید. فعالیت های هوازی، مانند پیاده روی، دویدن و شنا کردن به شما کمک میکند تا کالری بیشتری را در مقایسه با تمرین با وزنه بسوزانید؛ اما تمرین هوازی به طور خودکار برای سوزاندن چربی بیشتر کمکن میکند.
نکته مهم در تمرین با وزنه این است که در زمان استراحت، بدن از چربی به عنوان سوخت استفاده میکند که این موضوع بخش کلیدی فرآیند کاهش وزن است.