دسته‌بندی نشده

اسلک لاین، بالا بردن آدرنالین

اسلک لاین، بالا بردن آدرنالین

اسلک لاین، فعالیت جذابی است که در شهر یا طبیعت انجام می شود. شاید در نگاه نخست اسلک لاین چیزی شبیه به بندبازی به نظر برسد؛ اما تفاو تهایی وجود دارد. در بند بازی، طناب یا سیم آهنی ضخیمی که بند باز بر روی آن راه میرود کاملاً سفت و بدون حرکت است که بندباز روی آن از چوب بلندی برای حفظ تعادل خود استفاده میکند. اما در اسلک لاین تسمه کشیده شده بین دو نقطه شل و پر از حرکت است و ورزشکار بدون استفاده از چوب، با کمک حرکات دست و بدن، تعادل خود را حفظ میکند. اگر فکر م یکنید که شما اهل خطر و ریسک های این چنینی نیستید، باید بدانید این ورزش بی خطر است.

 

برای انجام این ورزش هیجان انگیز تنها چیزی که لازم دارید، تجهیزات اسلک هست که در برخی فروشگا ههای تجهیزات ورزشی و کوهنوردی فروخته میشود.

 

دو طرف طناب بلند و محکم اسلک را به دو جسم ثابت محکم ببندید و سپس شروع به راه رفتن روی این طناب کنید. در آغاز ایستادن روی این طناب هم کار سختی به نظر می آید، اما کم کم تمرکز بیش تری پیدا می کنید و قدرت درونیتان افزایش پیدا می کند. اسلک لاین بیشتر از تاثیری که روی جسم شما دارد یک ورزش عالی و آرامش بخش برای ذهن است. در ارتفاعات امنیت این ورزش توسط طنا بهای حمایتی که با وسایل مخصوص به دور کمر بسته می شود تضمین میشود. برخی معلق بودن در بین زمین و هوا را هم بسیار لذ تبخش توصیف میکنند. از نکات مثبت این ورزش این است که می توانید طناب را بین هر دو جسمی که توانایی نگه داری وزن شما را داشته باشد ببندید. چه دو درخت در پارک باشد یا دو قله در ارتفاعات شهر. اسلک لاین از رشته های مدرن و کم دردسر است؛ چون به راحتی در هر شرایط آب و هوایی قابل انجام است.

 

بعد از کمی پیشرفت در راه رفتن روی طناب، وارد سطح حرفه ای تری از این فعالیت هیجان انگیز خواهید شد و آن هم پریدن یا به اصطلاح رقصیدن روی طناب اسلک است. صحنه اجرای حرکات نمایشی روی طناب اسلک بسیار جذاب است. به همین خاطر سالانه چندین مسابقه و فستیوال به این منظور شکل می گیرد.

اسلک لاین ورزشی است که انعطاف زیادی دارد و در محیط های مختلف قابل اجراست. از صخره های بلند در یک منطقه طبیعی گرفته تا ستون های قوی پارکینگ خانه. بستگی دارد که ترجیح می دهید در چه فضایی پمپ آدرنالین را به کار بیندازید. در هر کدام از این فضاها اسلک لاین می تواند یک تجربه و احساس جدید به وجود بیاورد.

 

سبک های اسلک لاین

1 –  هایلاین : پیشرفته ترین ،فنی ترین و چالش برانگیزترین شکل اسلک لاین حفظ تعادل در ارتفاع بیش از ۱۰ متر است. اسلک لاین در بین صخره ها و دره ها هایلاین نام دارد. راه رفتن بر روی هایلاین بسیار متفاوت است با راه رفتن در ارتفاع کم؛ زیرا علاوه بر سختی های راه رفتن بر روی تسمه باید با ارتفاع آن هم از لحاظ روانی کنار بیایید. درهایلاین از تسمه به پهنای یک اینچ استفاده می شود.

 

2 – لانگ لاین: به تسمه ای که بین دو نقطه و یا دو درخت در سطح زمین و با طول بیش از ۵۰ – ۴۰ متر بسته شده باشد لانگ لاین گفته می شود. درلانگ لاین به  دلیل طول بیش تر تسمه، تنش و حرکات نوسانی بیش تر است. لانگ لاین به نسبت اسلک لاین معمولی در ارتفاع بالاتری نصب می شود که بسته به طول لاین بین ۱٫۵ مترتا 4-3 متر متغییر است.

 

3 – تریک لاین: بخشی از ورزش اسلک لاین است که بر روی تسمه به پهنای ۲ اینچ ( ۵ سانتی متر) انجام می شود و در آن تسمه به شدت کشیده می شود تا بتواند ورزشکار را به هوا پرتاب کند – مانند ترامپولاین – حرکات در تریک لاین نمایشی و جهشی انجام است. می توان گفت تریک لاین بخش رقابتی اسلک لاین است که مسابقات جهانی نیز دارد.

 

4 –  ارُبنِ لاین: انجام اسلک لاین در شهر و بستن آن بین دو ساختمان بلند، دو برج، پل و هر چیزی که ماهیت شهری داشته باشد را ارُبنِ لاین یا اسلک لاین شهری می گویند.

 

5 – واتر لاین: انجام اسلک لاین بالای سطح آب را واترلاین می گویند. اسلک لاین به شکل مدرن و امروزی آن به دهه های ۷۰ و ۸۰ میلادی در دره یوسمیت آمریکا برمیگردد؛ جایی که سنگنوردان، کوهنوردان و ماجراجویان برای گذراندن وقت خود و استراحت در کمپ بر روی زنجیرها، طناب ها و حتی نرده ها راه میرفتند، این فعالیت در آغاز جنبه سرگرمی داشت اما عده ای به آن به صورت جدی پرداختند و برای آ نها فعالیت و اشتیاق جدیدی شکل گرفت. آدام گروزوفسکی و جف الینگتن در اوایل دهه ۸۰ نخستین کسانی بودند که این فعالیت را به شکل امروزی آن یعنی بر روی تکه ای تسمه انجام دادند و در آن زمان اسلک لاین امروزی شکل گرفت. اسکات بالکوم و درین کارتر اولین هایلاین را در زیر پل پاسادنا در ایالت کالیفرنیا آمریکا اجرا کردند.

 

راه رفتن بر روی تکه ای از طناب در ایران نیز قدمتی بسیار زیاد دارد و هم چنان نیز به صورت سنت در برخی از شهرهای ایران انجام می شود. اسلک لاین به شکل امروزی از سال 87 در ایران به صورت غیرحرفه ای و ابتدایی شروع شد. در مهر ماه سال 91 در جشنواره بین المللی بیستون محمدرضا آبایی نخستین ایرانی بود که در رشته  هایلاین  این ورزش را در ارتفاع انجام داد.