بلاگ

اسپینینگ در خانه

اسپینینگ در خانه

دوچرخه سواری ورزشی جذاب و مفید است که طرفداران زیادی هم دارد، اما شاید بسیاری از افراد به دلایل مختلف نتوانند در بیرون از خانه یا در باشگاه‌های ورزشی دوچرخه‌سواری کنند. در چنین شرایطی بهترین گزینه دوچرخه‌ی اسپینینگ است که به راحتی در خانه‌ی شما جا می‌گیرد و نیاز شما را برای ورزش کردن برآورده می‌کند.

اسپینینگ یا همان ورزش با دوچرخه ثابت راه بسیار مناسبی برای سوزاندن کالری، کاهش وزن و حفظ عضلات است؛ به‌شرط آن‌که انگیزه و صبر کافی داشته باشید. اسپینینگ یک ورزش موثر است که امکان تمرین دوچرخه‌سواری را برای دوچرخه سواران حرفه‌ای در فصل استراحت‌شان فراهم می‌کند.

اسپینینگ برای هر سطحی از توانایی جسمی قابل انجام است. در این دوچرخه سواری نیازی به کلاه ایمنی ندارید؛ اما به انگیزه نیاز دارید چون ممکن است پس از مدتی از دوچرخه سواری در یک مکان ثابت خسته شوید.
برای استفاده از فایده‌ی این ورزش جذاب، نیازی نیست که در یک کلاس اسپینینگ ثبت نام کنید. می‌توانید درگوشه‌ای از خانه، یک کلاس یک‌نفره ایجاد کنید. همه آن‌چه که نیاز دارید، یک دوچرخه ثابت،حوله، لباس ورزشی مناسب، یک بطری آب و موسیقی است.

فایده‌های اسپینینگ
اسپینینگ یک ورزش هوازی است. در اسپینینگ انرژی از ذخایر بدن دریافت می‌شود و استقامت عضلانی به‌وجود می‌آید.
افزایش ظرفیت شش‌ها و سلامت قلب یکی از فایده‌های مهم اسپینینگ است . با تمرین بیش‌تر خواهید توانست تنفس خود را به خوبی کنترل کنید.

اسپینینگ همچنین فشار را از روی زانوها برمی‌دارد و شما قادر می‌کند که با شدت ورزش کنید، درحالی‌که آسیبی به پا و زانوی شما وارد نشود. کسانی‌که به‌علت بیماری ورم مفاصل قادر به استفاده از تردمیل نیستند، می‌توانند از اسپینینگ استفاده کنند.

در اسپینینگ شما از گروه بزرگی از عضلات پای خود استفاده می‌کنید و زمان زیادی نمی‌گذرد که عضلات ران و ساق پا شروع به شکل گرفتن می‌کنند. 3 جلسه تمرین با دوچرخه ثابت در هفته، تفاوت چشم‌گیری را در ظاهر و زیبایی اندام تحتانی ایجاد می‌کند.
تمرین سخت‌تر و شدیدتر با دوچرخه اسپینینگ، منجر به یافتن نقطه‌ی شکست می‌شود. زمانی‌که رکاب زدن به اوج خود می‌رسد و احساس می‌کنید که شدت تمرین خیلی زیاد است، ناگهان از شدت آن کم می‌کنید. فایده این تکنیک آزاد شدن اندورفین طبیعی در بدن‌تان است.کاری که بیش‌تر دوچرخه‌سواران حرفه‌ای از آن لذت می برند.

فایده‌ی دیگر این تکنیک در اسپینینگ این است که بدون استفاده از دارویی خاص، احساس خوشایندی را تجربه خواهید کرد. با استفاده از اسپینیگ انرژی بیش‌تری در بدن‌تان آزاد می‌شود و بدن به شکل موثرتری کار می‌کند.

گرم کردن و سرد کردن هنگام اسپینینگ، بهترین راه برای کسب آرامش است. پیش از شروع یک تمرین شدید و سخت، چشمان خود را ببندید و اجازه دهید ابتدا ذهن شما برای اجرای این فعالیت بدنی آماده شود.

با داشتن یک دوچرخه‌ی اسپینینگ، می‌توانید در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنید و گوشه ای از خانه را به یک باشگاه پر از هیجان و نشاط تبدیل کنید