بلاگ

تمرین هوازی به سبک INTENZA

تمرین هوازی به سبک INTENZA

تمرین هوازی به سبک INTENZA

تمرین هوازی نوعی فعالیت ورزشی با هدف بهبود سیستم مصرف اکسیژن است. این تمرینات به شما کمک می کنند تا انرژی بسوزانید. یکی از اصول اساسی تمرینات هوازی مداومت در آن است. برای کسی که تناسب اندام را به عنوان یک هدف دنبال می‌کند این تمرینات بخشی جدانشدنی از برنامه روزانه‌اش خواهد بود .
دستگاه‌های ورزشی برای بالا بردن میزان کارایی و استقامت سیستم قلبی – عروقی گزینه‌های مناسبی هستند؛ اما قبل از انتخاب هر کدام بهتر است با ویژگی‌ها و تفاوت‌هایشان بیش‌تر آشنا شوید.

تردمیل
پیاده‌روی و دویدن از بهترین ورزش‌های ضروری برای سلامتی همه افراد است. اگر شرایط مساعدی برای انجام این دو ورزش در فضای آزاد فراهم نباشد، بهترین گزینه استفاده از تردمیل، یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های ورزشی است . تمرین با تردمیل می‌تواند از مؤثرترین فعالیت‌های ورزشی برای کالری سوزی باشد. به‌جای این‌که راه رفتن را در یک حالت پایدار و بدون تغییر انجام دهید، می‌توانید از برنامه های جامع تمرینی دستگاه استفاده کنید. با وارد کردن مشخصات فردی خود از جمله سن، جنسیت، قد و وزن، و مشخص کردن هدف‌تان از تمرین، اینتزا برنامه تمرینی مناسب با شرایط شما را پیشنهاد خواهد کرد. در این دستگاه امکان اتصال تلفن همراه هوشمند یا آیپاد برای گوش دادن به موزیک یا دیدن فیلم‌های مورد علاقه وجود دارد.

اسکی فضایی ( الپتیکال )
الپتیکال دستگاه دیگری‌ برای تمرینات هوازی است که فشار لازم را برای بالا بردن کارایی قلب و سیستم تنفسی ایجاد می‌کند و همزمان قسمت‌های بالا و پایین بدن را درگیر تمرین می‌سازد.
برای شروع باید به وضعیت قرارگیری بدن روی دستگاه توجه کنید. بدن باید کاملا صاف و بدون هیچ گونه خمیدگی باشد. در الپتیکال توان به طور مساوی میان بالاتنه و پایین تنه تقسیم شده است. با فشار دادن اهرم ها به جلو و کشیدنشان به عقب عضلات شانه، کتف و بازو را نیز درگیر می کنید.
برای یک تمرین چالش برانگیز، اینتنزا برنامه‌های از پیش طراحی شده اینتروال ( تناوبی ) را پیشنهاد می‌کند که با انجام آن‌ها شرایط بهتری نسبت به تمرینات یکنواخت بدست خواهید آورد. در طول یک تمرین اینتروال شما با تغییرات شیب، میزان مقاومت و گام روبه رو خواهید شد.

دوچرخه ثابت
اگر هدف شما کاهش وزن است، ورزش با دوچرخه ثابت گزینه مناسبی است. تمرین با این دستگاه، همچنین به تناسب عضلات پا و باسن هم کمک می‌کند. دوچرخه ثابت برای افرادی که دچار کم توانی عضلات پا هستند نیز بسیار مفید است.
پیش از شروع تمرین، دستگاه را با بدن خود تنظیم کنید . ارتفاع زین را طوری تنظیم کنید که در هنگام قرار گرفتن پدال دوچرخه در پایین ترین حد، زانو اندکی خم شده باشد. هنگام پا زدن، مفاصل لگن نباید به عقب و جلو ضربه بزند. اگر زین بیش از حد بالا باشد، فشار بیش از حدی روی کشاله ران وارد می آید و ممکن است باعث درد یا بی حسی شود. به دلیل طراحی دوکی شکل پدال، هیچ گونه فشاری به زانو وارد نمی شود و می توانید با خیال آسوده رکاب بزنید.
برنامه‌های تمرینی اینتزا به گونه ای طراحی شده است که با تغییرات متوالی سطح مقاومت، کالری بیش‌تری می‌سوزد.

پیش از شروع به این نکات توجه کنید؛
· اگر هر گونه بیماری یا شرایط پزشکی خاص دارید، پیش از شروع هر برنامه ورزشی با پزشک خود مشورت کنید.
· اگر هنگام ورزش دچار حالت تهوع، سرگیجه یا دردهای عضلانی شدید، فوری تمرین را قطع کنید.
· پیش از شروع تمرین،‌ با حرکات کششی، بدن را گرم کنید و در پایان با سردکردن، به حالت اولیه برگردید.
· در طول تمرین روی عضلات و نحوه قرارگیری بدن روی دستگاه تمرکز کنید.
· فعالیت ورزشی باعث تعریق می شود تا درجه حرارت بدن تنظیم شود. پس از پایان ورزش دوش بگیرید تا پوست از مواد زائد دفع شده همراه عرق پاک شود
· جسم شما مهم‌ترین دارایی شماست، از آن را به بهترین نحو، نگه‌داری کنید.

مترجم: نیلوفر مدائنی