بلاگ

جلوگیری ازشلی پوست پس از کاهش وزن

جلوگیری ازشلی پوست پس از کاهش وزن
  • خیلی سریع وزن کم نکنید.

سوزاندن چربی‌های اضافه‌ بدن با سرعت زیاد، به سلول‌های پوست مهلت نمی‌دهد که به شکل مناسب خودبازگردند.وقتی رژیمی انتخاب کنید که آرام آرام وزنتان را کاهش دهد بیشتر مشکلات خود به خود حل خواهد شد.وقتی به مرور وزن کم می کنید پوست فرصتی برای ریکاوری و تنظیم خود بر اساس شرایط جدید دارد.

 

  • از رژیم‌های غذایی زودگذر و سخت دوری کنید.

کاهش وزن آهسته و با هدف یک کیلو در هفته می تواند احتمال شل شدن پوست را بسیار کاهش دهد.( کاهش وزنی پایدار)

 

  •  تمرین با وزنه و ورزش‌های قدرتی انجام دهید.

دلایل قانع کننده ای وجود دارد که نشان می دهد ورزش جلوی آویزان شدن پوست را می گیرد، مخصوصا ورزش هایی که در آن از تمرینات قدرتی استفاده می شود.این نوع ورزشها عضله زیر پوست شل شده را فرم می دهند و کاری می کند شلی پوست کمتر دیده شود.با هالتر و دمبل ورزش کنید تا عضلات قوی شوند.عضلات قوی پوست را محکم نگه می دارد.

اگر اطراف خود چنین وسائلی ندارید از وزن خود بدن استفاده کنید، حرکت شنا، دراز و نشست، تخته، کرانچ، اسکات پا انجام دهید تا عضله بسازید.

 

  • از نوشیدن آب کافی غفلت نکنید.

پوستی که آبرسانی شده باشد خیلی بیشتر قابل ارتجاع است. در طول روز با خودتان آب به همراه داشته باشید تا جرعه جرعه به خاطر پوستتان بنوشید. حتی می‌توانید با درست کردن نوشیدنی های رژیمی به ذائقه‌ چشایی‌تان بیشتر برسید! یادتان نرود که مصرف نوشابه را کاملاً قطع کنید.

 

  • تغذیه مناسب

ویتامین های A، C ،E پوست را از رادیکال های آزاد در امان نگه می دارند.همچنین سرعت ترمیم پوست را تقویت می کنند.

به طور خاص، ویتامین A به تامین آب لایه های زیرین پوست کمک می کند.ویتامین C الیاف سفت کننده پوست مانند کلاژن و الاستین را محافظت می کند.ویتامین E محافظ پوست در برابر آسیب نور خورشید است.

خوردن انواع مختلف سبزیجاتی که برگ سبز دارند و میوه ها و سبزیجات رنگارنگ می توانند خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش دهند.نمونه های خاص شامل هویج، پرتقال، طالبی، فلفل سبز، مرکبات، کیوی، پاپایا، بروکلی، کلم بروکسل، اسفناج و گروه بزرگی از سبزیجات برگ دار میشود.

علاوه بر این ها خوردن میزان مناسب بیوتین که با نام ویتامین H شناخنه می شود به افزایش سلامت پوست کمک می کند.سبزیجاتی که برگ سبز دارند، آجیل، شیر، تخم مرغ، بلغور جو دو سر و برنج از منابع بیوتین به حساب می آیند.

اسید چرب هایی مانند امگا 3 و امگا 6 باعث انعطاف پذیری و صافی پوست می شود. همچنین با خشکی و چین و چروک پوست مبارزه می کنند.

ماهی تن، ساردین،  قزل الا  ،آجیل  روغن زیتون، کانولا و روغن هسته انگور منابع عالی از اسید چرب های ضروری هستند.