بلاگ

خشکی پوست در زمستان

خشکی پوست در زمستان

زمستان، فصل خشکی پوست است و حفظ رطوبت پوست مخصوصا در زمان هایی که رطوبت هوا بسیار کم است کار مشکلیست. در این مقاله راهکارایی جهت رفع این مشکل پیشنهاد می شود. با ما همراه باشید.

جنس پوست هر شخص را پزشک متخصص او بهتر می تواند تشخیص دهد تا فروشندگان داروخانه‌ها یا مغازه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی. همینطور پزشک می تواند دارو یا کرم بهتری را تجویز کند که هم مناسب پوست شما باشد و هم خشکی آن را درمان کند. پس سعی کنید از مشاوره‌های غیرعلمی پرهیز کرده و برای درمان خشکی پوست، پیش یک متخصص باتجربه بروید.

نوشیدن آب آنقدرها هم که گفته می شود روی درمان خشکی پوست تاثیری ندارد. پس به همین دلیل هنگامی که احساس کردید پوستتان دچار خشکی شده فرصت را ازدست ندهید و به پزشک خود مراجعه نمایید.

از پای خود در برابر سرما و نفوذ آب محافظت کنید و سعی کنید کفش هایی بپوشید که هم استاندارد بوده و هم مانع از نفوذ آب به داخل می شوند. پوست خود را با استفاده از لوسیون های حاوی وازلین و گلیسیرین مرطوب نگه دارید.

پاک کننده ها و ماسک هایی که باعث خشکی پوست می شوند مانند پاک کننده های حاوی الکل را کنار بگذارید و از موادی استفاده کنید که دارای فرمولی بدون الکل بوده و یا حاوی شیر هستند. ماسک های مرطوب را جایگزین ماسک های شنی کنید.

در فصل سرما و خشکی از گرمای آب داغ و بخار در حمام اجتناب کنید، چراکه گرمای بخار آب خشکی پوست را تشدید می کند.

بعد از حمام از لوسیون های قوی که پایه آنها، دانه‌های روغنی مثل بادام دارد و یا روغن هایی مانند روغن گل پامچال و آووکادو استفاده کنید. این لوسیون ها حدالامکان صبح استفاده کنید چراکه روغن، باعث بسته شدن منافذ پوست می شود.

ضد آفتاب را در زمستان فراموش نکنید، استفاده از ضد آفتاب مناسب، پوست شما را در برابر خشکی تا حدی محافظت می کند.

پوست دست، به دلیل ارتباط بیشتر با آلودگی ها، مواد شوینده، آب و… حساس ترین قسمت پوست بدن است و از این نظر نیاز به مراقبت بیشتر دارد. اگر پوست حساسی دارید لباس هایی از جنس پشم را فراموش کنید و از لباس هایی با الیاف پنبه و یا ابریشم استفاده نمایید.

لباس مرطوب از جمله دستکش و جوراب مرطوب، دلایلی برای ایجاد خشکی در پوست شما هستند. این دستکش ها را برای پوشیدن انتخاب نکنید.

در محیط کار و یا منزل از دستگاه های بخور و مرطوب کننده هوا استفاده کنید، تا هوای محیط را همواره مرطوب نگه دارید.