بلاگ

درمان سرما خوردگی آسان یا سخت…

درمان سرما خوردگی آسان یا سخت...

سرماخوردگی از دید پزشکی از بيمار ي هاي نسبتا ساده به شمار می رود. اما چه بسا شخصی که نشانه هاي سرماخوردگی دارد، از چیزهاي دیگری مانند آلرژی به علت وجود آلاینده هاي هوا يا استفاده از برخي خوراکی ها رنج مي برد اما داروهای سرماخوردگی براي او تجويز مي شود. به طور معمول، سرماخوردگی ها از یک تا سه روز طول مي کشند. توصیه ما به بیماران، خوردن مواد غذایی سرشار از ویتامین ث، رعايت بهداشت دست ها، دهان و دندان و عدم استحمام دراین سه روز است.

اگر عامل سرماخوردگی ویروس باشد، نوشيدن مایعات به مقدار زياد، سه تا چهار بار قرقره با مایع دهان شویه و استراحت در خانه به مدت 24 تا 48 ساعت و در برخی موارد مصرف داروهای آنتی بیوتیک با تجویز پزشک و پرهیز غذایی برای بهبود بيمار توصيه مي شود. برای جلوگيري از انتشار سرماخوردگی، بیمار باید کم ترین تماس را با دیگران داشته باشد. همچنین بهتر است از ماسک طبی استفاده كند.

توجه كنيد که سرماخوردگی ویروسی بیش از چهار بار در سال می تواند برای شخص عوارض خطرناکی به همراه داشته باشد. احتمال آسيب هاي جدي به کلیه ها که گاهی به دیالیز منجر می شود، برونشیت يا عفونت ریه، آبسه ریه و به دنبال آن مشكلات قلبي و تشديد پوكي استخوان بر اثر بي توجهي به سرماخوردگي عفوني، به وجود مي آيد. پس از بهبودي، مسواک استفاده شده در زمان بيماري را دور بيندازيد و براي بازيابي سلامتي خود، ورزش سبک روزانه را آغاز كنيد. در هر حال همیشه پیش گیری از بیماری ها بهتر و آسان تر از درمان کردن آن هاست.