بلاگ

دوچرخه سواری در تابستان

دوچرخه سواری در تابستان

فصل تابستان بهترین فرصت برای دوچرخه سواری است. اما نکته این است که گرمای هوا هم می تواند یک مشکل بزرگ باشد. برای اینکه از دوچرخه سواری در این فصل لذت ببرید به ادامه مطلب توجه کنید.

تامین آب مورد نیاز بدن
در روزهای گرم میزان تعریق بدن بسیار بالاست پس باید آب زیادی نوشید ،در دوچرخه سواری چون پدال زدن انرژی بیشتری از شما می گیرد، این مساله اهمیت دو چندان پیدا می کند.
پس در هنگام دوچرخه سواری آب کافی در اختیار داشته باشید. در دوچرخه سواری طولانی در آب خود از قرص های الکترولیت و پودر انرژی استفاده کنید چون با تعریق، مقدار زیادی نمک و مواد معدنی از بدن خارج می شود.

 

تغذیه مناسب
در روزهای گرم معمولا اشتها بسیار کم می شود ولی سعی کنید از اسنک های انرژی زا ، آجیل و ….. در طول دوچرخه سواری خود استفاده کنید و حتما با نوشیدن آب همراه باشد.

 

کرم های ضد آفتاب
آفتاب سوختگی هنگام دوچرخه سواری طولانی، ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد. پس برای رفع این مشکل تمام نقاط بدن که برهنه هستند از جمله بازوها،پاها ، صورت و پشت گردن خود را با کرم ضد آفتاب بپوشانید.

 

فشار زیاد به خود وارد نکنید
هرچه در گرما سریع تر پدال بزنید،بدن شما عکس العمل بیشتری نشان می دهد.پس وقتی در مسابقه نیستید سرعت خود را در اندازه متعادل نگه دارید تا به اندازه مناسب انرژی بسوزانید.

 

لباس و کفش مناسب
پوشیدن لباس و کفش مخصوص با ویژگی هایی که دارند و بدن را فشرده نگه می دارند می تواند در تماس با هوا بدنتان را خنک کنند. همچنین دستکش های بدون انگشت در تابستان وقتی که دستان شما به خاطر گرفتن فرمان عرق می کند،بسیار مناسب است.

 

عینک آفتابی مناسب
اشعه UV میتواند به چشم ها آسیب می رساند. یک عینک مناسب از وسایل ضروری برای دوچرخه سواری است.

 

کلاه ایمنی
استفاده از کلاه ایمنی علاوه بر نقش ایمنی، گرمای مستقیم را از سر دور می کند و سوراخ های کلاه مانند تهویه باعث خنک شدن سر می شود.

 

در ساعات اوج گرما دوچرخه سواری نکنید.
یک راه مطمئن برای یک دوچرخه سواری لذت بخش این است که در ساعاتی از روز که آفتاب ملایم تر است برای دوچرخه سواری برنامه ریزی کنید.