بلاگ

هوازی بی رقیب!

هوازی بی رقیب!

دستگاه تمرین الپتیکال یا اسکی فضایی، به شما این امکان را می دهد که حرکاتی شبیه راه رفتن یا دویدن را بدون سختی و پیچیدگی زیاد، به شکل طبیعی انجام دهید. به جای تسمه متحرک تردمیل، در دستگاه الپتیکال پاها را در پدالهایی قرار می گیرند و به شکل بیضی حرکت می کنند. اگر از این دستگاه درست استفاده کنید، می توانید روی ماهیچه های اصلی پاها کار کنید و در همان زمان، تمرین کاردیو نیز انجام دهید.

 

الپتیکال یا دوچرخه ثابت

تمرین با الپتیکال نسبت به دوچرخه ثابت کالری بیشتری را در زمان کمتری می سوزاند. هرچند سوزاندن کالری بیشتر به طورمستقیم روی عضلات، تاثیر گذار نیست اما کاهش چربی بدن به شما ظاهر عضلانی تری می بخشد.

 

الپتیکال یا تردمیل

تمرین الپتیکال بیشتر به عنوان یک جایگزین برای تمرین تردمیل استاندارد در نظر گرفته می شود. اگر به آهسته دویدن یا دویدن معمولی عادت دارید، تمرین کردن با دستگاه الپتیکال به شما این امکان را می دهد که بتوانید به مدت طولانی تر و با شدت بیشتری ورزش کنید. اگر جهت حرکت الپتیکال را برعکس کنید، می توانید به عضله ساق پا و همسترینگ فشار بیشتری وارد کنید.

 

تمرینی برای همه بدن

برای تمرین بهتر، مقاومت دستگاه الپتیکال بیش تر کنید و ببینید در کدام بخش بدن، بیش تر احساس خستگی می کنید. درحالت ایده آل، باید بتوانید حرکت بالا و پایین پاها و باسن را احساس وعضلات شکم را درگیر کنید.
توجه داشته باشید که در طول تمرین باید شانه ها به عقب و سر رو به جلو باشد. در برخی دستگاه های الپتیکال، با تغییر فاصله دست ها، قسمت بالای بدن نیز در حرکت شرکت می کند.

 

هوازی و قدرتی

دستگاه الپتیکال، برای ورزشهای هوازی ایده آل است زیرا به شما امکان می دهد که ضربان قلب و تنفستان را بالا ببرید و به میزان زیادی کالری بسوزانید و کاهش وزن پیدا کنید. با سوزاندن چربی، پاها خوش فرم ترمی شوند.

اگر می خواهید توده ی عضلانی بسازید، تمرین هوازی را با تمرین قدرتی مانند وزنه برداری، ترکیب کنید. تمرین قدرتی به شما کمک می کند که به طورموثرتری کالری بسوزانید. شما نمی توانید تعیین کنید که اول کدام قسمت بدنتان چربی بسوزاند اما می توانید با استفاده از تمرینات قدرتی، تعیین کنید که اندازه کدام عضلات، افزایش یابد. چون تمرین قدرتی نسبت عضله به چربی هوازی بی رقیب را افزایش می دهد.