بلاگ

تردمیل یا اسکی فضایی

تردمیل یا اسکی فضایی

تردمیل و اسکی فضایی )الپتیکال) هر دو از رایج ترین دستگاه های هوازی موجود در باشگاه های ورزشی و خانه ها هستند. با استفاده از هر یک، توان هوازی فرد به طور موثری تقویت میشود، مصرف کالری افزایش مییابد و در نتیجه تناسب اندام به دست میآید. اما هر کدام از این دستگاه ها دارای مزیت های منحصر به خود هستند.

.
فعالیت هوازی باعث می شود که قلب تان سریع تر بزند، شما تندتر و عمیق تر نفس می کشید و بدن تان اندورفین ترشح میکند. پیشنهاد می شود برای داشتن یک زندگی سالم تر و طولانی تر، پنج بار در هفته حداقل ۳۰ دقیقه در روز ورزش کنید. شما میتوانید فعالیت های هوازی تان را با دویدن، پیاده روی، دوچرخه سواری، شرکت در کلاس ایروبیک، شنا یا استفاده از دستگاه الپتیکال افزایش دهید. دویدن و تمرین کردن روی دستگاه الپتیکال، یک تمرین هوازی خوب برای بدن است و برای کسانی که درد مفاصل دارند نیز مفید است.

دستگاه های الپتیکال دی کی سیتی طوری طراحی شده اند که با فراهم کردن مقاومت و شیب های قابل تنظیم در تمرین هوازی به شما کمک میکنند تا به تجربه های متفاوتی از تمرین هوازی دست یابید. با توجه به آن که دویدن در فضای باز، به زمین و محل ورزش بستگی دارد و ورزشکار مجبورنیست یا نمیتواند یک سرعت خاص را حفظ کند، شیب و سرعت قابل تنظیم در تردمیلهای دی کی سیتی، پتانسیل لازم برای چالشی کردن تمرین را در اختیار ورزشکار قرار می دهد

.
همچنین اگر در یک ناحیه مسطح زندگی می کنید، فرصت دویدن روی تپه ها یا شیب را ندارید. بنابراین تمرین با دستگاه الپتیکال، فعالیت هوازی شما را بیش تر میکند که باعث قوی تر شدن قلب، بهتر شدن خلق و خو، افزایش استقامت و کاهش وزن می شود.
دستگاه های الپتیکال برای استفاده در فضای سرپوشیده طراحی شده اند، اما انواع مختلفی دارند. دستگاه های الپتیکال دی کی سیتی دستگیره هایی متحرک دارند که اسکی صحرانوردی یا کراس کانتری را شبیه سازی میکند

.
دستگاه های الپتیکال، فایده های دویدن را دارند اما نسبت به دویدن، مزیتهای بیشتری هم دارند؛ تمرین با دستگاه های الپتیکال نسبت به دویدن روی تردمیل، فشار کمتری بر زانوها، باسن و پشت وارد میکند. الپتیکال های دی کی سیتی این امکان را به شما میدهند که بازوها را هماهنگ با پاهای خود حرکت دهید. دستگیره های دستگاه مقاومتی ایجاد میکنند که در هنگام دویدن، برای
بالا تنه به وجود نمیآید. دستگاه های الپتیکال دارای گزینه رکاب زدن برعکس نیز هستند که با این کار، روی عضلات مختلف پایین تنه اثر میگذارد.

.
نکته!!
به یاد داشته باشید که هیچ گاه بدون کفش روی تردمیل یا الپتیکال تمرین نکنید. باید کفش ورزشی برای دویدن بپوشید. کفش باید اندازه پای شما باشد. پوشیدن کفش بزرگ یا کوچک یا استفاده از تجهیزات ورزشی که متناسب با بدن تان نباشد، ممکن است منجر به آسیب دیدگی شود. طول گام دستگاه الپتیکالی که استفاده میکنید را بررسی کنید. طول گام دستگاه الپتیکال باید متناسب با گام شما باشد. دستگاه های الپتیکال دی کی سیتی ، طول گام قابل تنظیم دارند. دستگاه الپتیکال باید متناسب با سایز بدن تان نیز باشد و مانع حرکت طبیعی شما نشود. از دستگاه الپتیکالی که اجازه میدهد زانوهای شما به کنسول برخورد کنند یا دستگاهی که در آن، محل قرار گرفتن پاها بیش از حد کوچک است، استفاده نکنید. اگر اندازه دستگاه الپتیکال یا کفش ورزشی مورد استفاده، درست نباشند، تمرین هوازی به درستی انجام نمی شود. با توجه به آنکه الپتیکال فشار کم تری بر مفاصل وارد میکند، برای افراد مبتلا به درد مفاصل یا آرتریت مناسب تر است که برای تمرینات هوازی از آن استفاده کنند. اما همه افراد پیش از شروع هر برنامه ورزشی یا خرید دستگاه ورزشی، باید با پزشک خود مشورت کنند؛ به ویژه اگر دچار یک بیماری مزمن هستند و یا دوره نقاهت یک آسیب عضلانی اسکلتی را میگذرانند.اگر مدتی است که ورزش نکرده اید، تمرین هوازی تان را به آرامی با روزی ۱۰ دقیقه پیاده روی بدون دستگاه، شروع کنید و کم کم آن را به ۳۰ دقیقه در روز افزایش دهید. پس از آنکه به پیاده روی عادت کردید، به سراغ دویدن روی تردمیل یا استفاده از دستگاه الپتیکال بروید. اگر سرگیجه، سبکی سر یا هرگونه درد شدیدی در بدن تان احساس کردید، بدون درنگ تمرین را متوقف کنید. اگر در ناحیه مفصل ها احساس درد دارید از دویدن خودداری کنید.