بلاگ

سریال تماشا کنیم یا کالری بسوزانیم ؟

سریال تماشا کنیم یا کالری بسوزانیم ؟

• از خيرآگهي هاي تجاري بگذريد
هرچند پخش آگهي هاي تجاري چند ثانيه بيشتر طول نميكشد، اما اگر شبها یک ساعت تلويزيون تماشا ميكنيد، بايد مدت زمان پخش آگهي ها را هم به اين زمان اضافه كنيد. پس در زمان پخش آگهي از جا بلند شويد، در جا بدويد، بالا و پا يين بپريد، يا به سرعت كارهاي باقيمانده خانه را انجام دهيد.

• تمرينات مرحله اي انجام دهيد
با خودتان قرار بگذاريد كه از ديالوگها و صحنه هاي مختلف به عنوان نقطه شروع يا پايان یک تمرين استفاده كنيد. اگر از وزنه يا طناب كششي استفاده ميكنيد، پيش از شروع برنامه يا سريال مورد نظر، آنها را آماده كنيد.

• هولاهوپ بزنيد
هرچند تمرين با هولاهوپ به تمركز نياز دارد، اما یکی از بهترين تمرین ها هنگام تماشاي تلويزيون است. خوب است بدانيد با هر ده دقيقه هولاهوپ زدن، 100 كالري میسوزانید.

• حركات يوگا انجام دهيد
تمرين يوگا هنگام تماشاي تلويزيون، اثربخشي كامل رواني و استرس زدايي را ندارد، اما یکی از بهترين تمرينها براي بی تحرك نبودن دراين مواقع است.

• دستگاه ورزشي بخريد
تمرين با دستگا ههاي ورزشي مانند تردميل، دوچرخه ثابت، الپتیکال يا ديگر دستگاه هاي ورزشي در برابر تلويزيون، نه تنها از بي تحركي شما جلوگيري ميکند، بلكه باعث مي شود هم سريال موردعلاقه تان را ببينيد و هم ورزش هوازي انجام دهيد.

• وزنه بزنيد
وزنه زدن در هرجا قابل اجراست از جمله در برابر تلويزيون. اين ورزش علاوه بر تقويت عضلات، باعث تناسب اندام و جلوگيري از آسيب ديدگي هاي ناشي از ضعف عضلاني مي شود. خوب است كه در هفته دو جلسه تمرين قدرتي با وزنه در زمان تماشاي تلويزيون را در برنامه تان بگنجانيد. توجه داشته باشيد پيش از شروع تمرين قدرتي، عضلات را گرم كنيد و بين هرجلسه 48 تا 72 ساعت فاصله بيندازيد.

•تمرين با توپ تعادلي
یکی از مفرح ترين ورز شها، تمرين با توپ تعادلي است. به جاي كاناپه جلوي تلويزيون، روي توپ تعادلي بنشينيد.
بدن براي حفظ تعادل، حركت میکند و كالري ميسوزاند. در حالي که ماهیچه های شكمي و پشتي هم به خوبي تقويت ميشوند.

• وول بخوريد
اگر به هيچ وجه با ورزش ميانه خوبي نداريد، وول بخوريد. به جاي استفاده از دستگاه كنترل از راه دور از جاي خود برخيزيد و با دگمه هاي تلويزيون كانال عوض كنيد. هم تلويزيون تماشا كنيد و هم بافتني ببافيد، خياطي كنيد يا با لپتاپ ايميلها يتان را چك كنيد. با وول خوردن ميتوانيد در طول روز تا 350 كالري بسوزانيد.

• تنقلات سالم نوش جان كنيد
اگرتماشاي سريال بدون تنقلات برايتان ممكن نيست، بايد بدانيد كه هنگام تماشاي تلويزيون تمركز از روي خوردن برداشته ميشود و علامت “سير شدم ديگر بس است “را از بدن خود دريافت نمیکنید. بنابراين بهتر است به جاي خوراكي هاي پركالري، ظرف ميوه، سبزيجات و يا ذرت بوداده كم نمك را روي ميز قرار دهيد.